Una mare amb ansietat que truca als fills tothora per tranquil·litzar-se, un pare obsessionat amb la higiene que sempre està a punt per desinfectar-ho tot i a tots, un germà gran que és el centre de totes les atencions. La família de la Veronica, la protagonista, és d’allò més peculiar, fins i tot per educar els fills, la sobreprotecció és tal que tenen prohibit anar amb bicicleta, nedar o jugar al pati amb els amics. Així doncs, no és estrany que la Veronica, nascuda en aquest quadre familiar on regna l’avorriment, fracassi en l’intent de fer-se adulta i acabi convertint-se en escriptora, i mentidera, inventant-se històries per no perdre el seny, fins al punt d’acabar-se-les creient.
Càustica i irreverent, Raimo saboteja la novel·la de formació des de dins i ens ofereix la millor medicina per a les ferides de la infantesa: l’humor.
«Llegir aquesta novel·la és una festa. Però moltes pàgines
són ferides de medusa: cremen a distància.»
CLAUDIA DURASTANTI
Veronica Raimo (Roma, 1978) és llicenciada en Literatura, amb una tesi sobre el cinema de l’Alemanya dividida. Va viure a Berlín i va treballar com a investigadora a la Universitat Humboldt. Ha escrit per a diverses publicacions periòdiques i diaris com ara Rolling Stone, La Repubblica XL i el Corriere della Sera. Traductora de l’anglès a l’italià per a diverses editorials, també ha escrit quatre novel·les: Il dolore secondo Matteo (2007), Tutte le feste di domani (2013), Miden (2018) i Res és veritat (2023), que ha estat guardonada amb el Premi Strega Giovani 2022 i el Premi Viareggio 2022.